Gå till innehåll
Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta. Läs mer
  • Hem
    • Nyheter
    • Cookies
    • Webbplatsinformation
    • Webbplatskarta
    • Prenumerera via RSS
    • Hasselbacken
    • Sommar
  • Ledigt just nu
    • Så söker du lägenhet
    • Lediga lägenheter
    • Bra läge för lokaler
    • Ungdomslägenheter
    • Uthyrningspolicy
    • Seniorboende
    • Rökfria kontrakt
    • Frågor och svar
  • Bo & Leva
    • När du ska flytta in
    • Att veta under boendetiden
      • Odling
      • Sköt om din lägenhet
      • Grannsamverkan
      • Huskurage
      • Rökfria kontrakt
        • Frågor och svar om rökfria områden samt rökfria kontrakt
      • Hyresbetalningar
        • Autogiro
        • E-faktura
      • Nycklar och nyckelbrickor
      • Parkering
      • Lägenhetsunderhåll
        • Underhåll du kan göra själv
        • Hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll
      • TV & internet
      • Hänsyn & omtanke
      • Tvättstugan
      • Fria ytor i trapphusen
      • Felanmälan
      • Sopor
        • Matavfall - bruna påsen
        • Grovsopor
      • Skadedjur
      • Husdjur
      • Brandvarnare
      • Uteplatser
      • Grillat är gott
      • Studsmattor
      • Pool
      • Snöskottning
      • Hyresgästföreningen
    • Förändring av boendeform?
      • Byta bostad
      • Hyra ut i andra hand
        • Nya regler för andrahandsuthyrning
      • Överlåtelse
    • När du ska flytta ut
    • Vi erbjuder
      • Daloc Säkerhetsdörr
      • Stöldmärkning
    • Hyresgästtidningen
      • Arkiv
    • Blanketter
  • Mina sidor
    • Glömt lösenord
    • Registrera dig
  • Nyproduktion
  • Våra områden
    • Alléplan
    • Angelikan/Basilikan
      • Förbättring av värmesystemet
    • Bagarsvängen
    • Bergaliden
    • Centralområdet
    • Ekbacken
    • Hasselbacken
    • Granängsringen
      • Ny sopsugsanläggning i Granängsringen
    • Gösen
    • Kamomillen
    • Kattfoten
    • Koriandern
    • Kringelkroken
    • Krusboda
    • Linblomman
    • Nejonögat
    • Rullstensåsen
    • Temyntan
    • Töresjövägen
    • Veronikan
    • Vinrankan
    • Åkervägen
    • Bollmora Allé 9-13,seniorboende
    • Bollmoravägen 28 D, seniorboende
    • Kumla Allé 7 och 9, seniorboende
  • Om oss
    • Vision
    • Affärsidé
    • Organisation
    • Styrelse
    • Företagsledning
    • Historik
    • Ekonomi
    • Arbeta hos oss
    • Upphandling
    • Press
    • Vårt hållbarhetsarbete
      • Tyresö Bostäders hållbarhetsresa
    • Vårt trygghetsarbete
    • Tillgänglighetsredogörelse
    • Dataskyddsförordningen samt Personuppgiftshantering
      • Bevakningskameror
    • Mobilpolicy
  • Om Tyresö
    • Kommunen
    • Barnomsorg
    • Skolor
    • Service och vård
    • Pågående byggprojekt i Tyresö
    • Fritid och kultur
    • Föreningsliv
    • Butiker
    • Kommunikationer
  • Kontakta oss
    • Kontoret
    • Journummer
    • Tyck till

Tyresöbostäder

Logga in
  • Hem
  • Ledigt just nu
  • Bo & Leva
  • Mina sidor
  • Nyproduktion
  • Våra områden
  • Om oss
  • Om Tyresö
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Cookies
  • Webbplatsinformation
  • Webbplatskarta
  • Prenumerera via RSS
  • Hasselbacken
  • Sommar
  • Hem
  • Nyheter
  • Om fiber och TV
 

Om fiber och TV

/Global/DisplayMultimediaDescription.ashx?guid=6aa61360-882b-45a0-a96e-f3936097753d&maxwidth=190

Den 31 augusti stängde den nuvarande leverantören ner sina tjänster och för att kunna se på tv behöver du vara ansluten till den nya fibern. Du väljer själv vilken leverantör du vill använda, men i ditt boende ingår ett tv-grundutbud från Telia. Val om leverantör för att beställa bredband, telefoni, larm, ytterligare tv-kanaler och smarta hem-tjänster görs på openinfra.com/marknadsplats

Nu går vi helt över till fiber i våra fastigheter

Tele2 (tidigare Com Hem) har stängts ner. Om du ännu inte övergått till fiber så är det hög tid nu. Den 31 augusti 2021 stängdes Tele2 ned i våra fastigheter. Är det så att du inte fått fiber installerad i din lägenhet så är det ytterst viktigt att du vänder dig till oss snarast för att få detta åtgärdat.

 

Om du fått fiber installerat men inte får det att fungera kan det bero på ett tekniskt fel. Kontrollera på din router att wan-lampan lyser grönt. Om wan-lampan inte är grön så ska du göra en felanmälan till Open Infra. När fibern är aktiverad bestämmer du själv om du vill lägga till ytterligare kanaler, bredband, larm och smarta hemtjänster, och vilken tjänsteleverantör du i sådana fall vill beställa dem ifrån. Eventuell router kopplas in i den nya fiberboxen som blivit installerad.

 

Aktivering av fiberuttag i vardagsrummet

På bilden nedan ser du hur du aktiverar fiber/nätverksuttaget i vardagsrummet via hallen.

/Global/DisplayMultimediaDescription.ashx?guid=8a5920e5-5c6f-4908-8db7-b60869114330

Tv-paket och större kanalutbud

Telia är ny leverantör för basutbudet av tv-paketet som ingår i din hyra. Är det så att du endast vill titta på de kanaler som ingår kostnadsfritt (basutbudet med SVT1, SVT2, Barn- och kunskapskanalen, SVT24 och TV4) behöver du en tv-box från Telia som kopplas till fibern. För att aktivera basutbudet, kontakta Telia på tel 020-202070 eller gå in på telia.se/aktivera.

 

Om du vill ha ett större kanalutbud så beställer du det från någon av de tjänsteleverantörer som finns på Open Infras marknadsplats. Oftast ingår tv-basutbudet i beställningen och du behöver därför inte aktivera basutbudet eller beställa någon tv-box från Telia. Via Open Infra gör du också val om leverantör för att beställa bredband, telefoni, larm och smarta hem-tjänster.

 

Frågor om fiber samt felanmälan 
  • Om wan-lampan lyser grönt men du har problem med anslutningen eller om du upplever hastighetsproblem, bildfrysningar i TV:n eller inte får kopplingston i telefon mm ska du felanmäla det till din valda tjänsteleverantör.
  • Vid tekniska problem med fiberinstallationen och wan-lampan inte lyser grönt, kontakta Open Infras kundtjänst på kundtjanst@openinfra.com.
  • Information om öppen fiber och beställning av tjänster finns på Open Infras hemsida samt här på hemsidan.

 

Fiber - en snabb, säker och kvalitativ uppkoppling

Fiber innebär en snabb, säker och kvalitativ uppkoppling. Möjligheterna online förbättras avsevärt, ett behov som efterfrågas alltmer i en digital verklighet. En fiberanslutning innebär att alla i hushållet kan surfa och streama obehindrat. 1 mbit ingår i hyran och valfriheten därutöver är stor.

 

Här hittar du frågor och svar gällande fiber. Uppdateras löpande.

 


 
 
  • Ordinarie sida
  • Webbplatskarta
  • Kontakta oss
  • Cookies
  • Webbplatsinformation
  • Tillgänglighetsredogörelse
 
 
  • Tyresö Bostäder AB
  • Box 235
  • 135 27 Tyresö
  • Besöksadresser:
  • Bollmorabacken 15, övre entré
  • Bollmoravägen 119 nedre entré
  • Tel: 08-682 61 00
  • Org.nr: 556482-8787