Samtal från oseriösa företag?

Hyresgäster har hört av sig till oss om samtal från företag som verkar tveksamma. Har du fått ett sådant samtal? På Konsumentverkets webbplats kan du läsa om hur du kan minska risken att bli lurad.

Om du får ett samtal från företag som exempelvis erbjuder tjänster mot betalning såsom stamspolning i din lägenhet, då är det ett blufföretag. Vid osäkerhet kontakta oss gärna och kontrollera uppgiften. 

På Konsumentverket webbplats kan du läsa följande tips till dig som är osäker på om företaget är seriös:

  • Sök på nätet och läs vad andra skriver om företaget.
  • Kontrollera att det finns ordentliga kontaktuppgifter till företaget.
  • Kolla upp totalpris, leveransvillkor och betalningsvillkor innan du handlar.
  • Var alltid försiktig innan du lämnar ut dina kortuppgifter.
  • Tänk på att du inte alltid har ångerrätt om du handlar utanför EU.

Läs mer på Konsumentverkets webbplats

))